tirsdag 1. januar 2013

Noen eldre bilder

Bare for å vise hva jeg har "tusta med" de siste årene:
Jeg maler alltid for å lære, og leter etter utfordringer.


Appelsin - (24x30cm)
Jeg malte dette da jeg oppdaga spenningen i kontrastfarger. 
Orange mot blått.Og så var det gøy å prøve å male en skrelt appelsin.
Problemet var at skallet tørka inn før bildet var halv-ferdig.


Pærer (24x30 cm)
En klassisk oppstilling. Jeg trengte litt mer trening med stoffer og folder.
Hvitt er alltid spennende å male. 


Rød sko - (30 x 30 cm)
Opprinnelig en illustrasjon til en plakat.


Veneziansk svart og sølv (30x30 cm)
Venezianske kostymer har mange utfordringer.
Svart mot sølv og tynne stoffer var oppgaven min her.


Veneziansk rød-orange (30x30 cm)
Så var det disse foldene igjen, og hender er alltid en plage...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar